Kulturní informační server moonprojects.cz

ROZHOVORY

Máte-li zájem o zveřejnění článků a rozhovorů na těchto stránkách napište nám na: info@moonprojects.cz

ELEKTRABEL vs MOON

Rozhovor se špičkovým techno producentem

1- AHOJ TOMÁŠI, JAK SE MÁŠ A CO PRÁVĚ DĚLÁŠ?

Mám se téměř báječně, jsem v práci a makám
 
2-V POSLEDNÍ DOBĚ SE DOST ZVIDITELNILO TVÉ JMÉNO, JAK TO NA TEBE PŮSOBÍ?

Ani moc ne. Zjistil jsem tak, že je pár lidí, kteří mají v hudbě stejný vkus jako já.
 
3- TVÁ HUDBA SE POHYBUJE NĚKDE MEZI TECHNEM – MINIMALEM

Jojo baví mě ten zvuk - Tvrdý, syntetický, železný, ostrý, hutný, ale né agresivní. A také jednoduchými postupy – v tracku je představen jeden určitý nápad, postup a ten se pak nějakým způsobem moduluje, rozvíjí….
 
4- KDYŽ JSI ZAČÍNAL S VLASTNÍ TVORBOU, NAPADLO TĚ, ŽE TO DOTÁHNEŠ AŽ K SAMOTNÉMU JEFFU MILLSOVI?    

To ne. Nad tím snad nikdo neuvažuje, když začíná tvořit. Člověka k tomu táhne zvědavost, nadšení a touha nějak zhmotnit své představy.
 
5-  KDYŽ JSME U TÉ PRODUKCE, JAK TO VYPADÁ DÁL?

Tvořím pořád. Při každém vystoupení zahraji něco nového. Pokud máš na mysli nějaký hudební nosič, tak na ten se nijak nechystám. Problém je v tom, že si kromě Jeffa Millse nikdo netroufne  vydat desku, která  má několik let starý zvuk. Sekl jsem se na zvuku z 90 let a ono to zrovna teď moc „nefrčí“. Ale chtěl bych si vydat LP. Snad koncem roku.
 
6- MŮŽEŠ NÁM PROZRADIT NA ČEM TVOŘÍŠ SVÉ VĚCI? JAKÉ POUŽÍVÁŠ PŘÍSTROJE, NEBO SOFTWAROVÉ PROGRAMY?

Apple powerbook, Cubase sx, Reason, Absynth, Peak, zvukovka Audiotrack Maya 7.1 a mix Behringer Eurorack MX2004A.
 

7- MOMENTÁLNĚ MÁŠ TURNÉ, JAK TO VŠE VYPADÁ, JAKÉ JSOU OHLASY NA TVOJI HUDBU?
Vypadá to dobře. Lidi to přijímají podle mého očekávání. Někteří jsou nadšeni, jiní to nezkousnou.
 
8- TVÉ PRVNÍ VĚCI VYŠLY  NA DNES JIŽ NEEXISTUJÍCÍM MP3 LABELU:

Virtuallabel, jaké byly tvé pocity vydat své první věci a jaké byly ohlasy na tvou tehdejší tvorbu?
Je to skvělý pocit  držet v ruce tu asfaltovou placku a vědět, že je do ní vyryto mé dílo. Tedy, až do té doby, než ji položíte na gramec  a zjistíte, že je totálně zmršený zvuk. Nu což. Ale i tak se to líbilo.
 
9- V POSLEDNÍ DOBĚ SE ROZMÁHÁ I VYDÁVÁNÍ HUDBY PŘES INTERNET V PODOBĚ MP3, JAK TY SE K TOMU STAVÍŠ?

Myšlenka je to hezká, ale to mp3 mi moc nejde. Raději mám variantu, že si poslechnu ukázky , sestavím si kompilaci a ta mi pak přijde na cd. A  kdyby to naškrábali do asfaltu, hmmmm.
 
10- URČITĚ SLEDUJEŠ DĚNÍ NA ČESKÉ PRODUCENTSKÉ SCÉNĚ, CO TĚ V POSLEDNÍ DOBĚ ZAUJALO? KTERÝ PRODUCENTSKÝ POČIN TĚ OSLOVIL A PROČ?

No, moc to nesleduji. Hodně jsem zvědavý, ale na akci Synthetic Live 8.5. kde bude k poslechu i tanci pouze tuzemská produkce. A co mě zaujalo- „INDU“ Nika 77. Přestože to není nijak tvrdé, má to úžasnou energii.
 
11-JAK VIDÍŠ BUDOUCNOST ELEKTRONICKÉ HUDBY A PŘEDEVŠÍM V OBLASTI VLASTNÍ PRODUKCE?

Pozitivně, ale možná se pletu…
 
12-TVÉ PLÁNY A CÍLE DO BUDOUCNA?

Vydělávat nechutně moc peněz  a hrozně je roztáčet. No a pak takové ty všední  záležitosti. Nic ale moc neplánuji. Naopak mám pár cílů, ke kterým nechci dorazit a tak plánuji, jak se jim vyhnout.
 
13-NEDÁVNO JSI HRÁL V BERLÍNSKÉM KLUBU TRESOR, JAK SE TI LÍBÍ TENTO KLUB?

Úžasný zážitek. Tresor je prostě underground originál. Tohle je prostor na techno, a ne ty načančané diskotéky, na kterých se osvícený majitelé snaží dělat techno akce. A především lidé byly úžasný. Přirozený. Každý se bavil tak, jak na něj působila hudba.
 
14-TVŮJ NÁZOR NA ČESKOU TANEČNÍ SCÉNU?

Vypadá to, že je v zásadní fázi vývoje. Takový breakpoint.
 
TÍMTO BYCH RÁD PODĚKOVAL TOMÁŠOVI ZA POSKYTNUTÝ ROZHOVOR.

moonprojects.cz | © 2007 rpdesign.cz