Máte-li zájem o zveřejnění článků a rozhovorů na těchto stránkách napište nám na: info@moonprojects.cz
1- AHOJ, CO NOVÉHO U DJ IGRACZKA? :)
Právě jsem se vrátil ze 14denní dovolené v horách. Vzhledem k tomu, že neustále lilo, věnoval jsem se přípravě dalšího EP na kaktusrecordings.org.
2- SPOLUPRACUJETE S DJEM TOUCHWOODEM I NA NĚJAKÝCH SPOLEČNÝCH SKLADBÁCH?
Naše spolupráce nabrala už od začátku spíš teoretický a technicko-organizační ráz, který spočíval v tom, že jsme všude hráli ve dvojici a vyústil v rozjetí labelu kaktusrecordings.org, kde už se snažíme vlastními silami organizovat větší skupinu umělců.
3- JAKÝM ZPŮSOBEM TATO SPOLUPRÁCE FUNGUJE – JE TO TAK, ŽE NĚKOMU JDE KUPŘÍKLADU LÉPE RYTMICKÁ SLOŽKA A DRUHÉMU MELODIE, NEBO JE TO PROSTĚ SPOJENÍ NÁPADŮ?
Do muziky si navzájem moc nemluvíme. Maximální, ale málo častou formou naší komunikace je remix .o) O něco víc spolupráce ve studiu jsem začal s kamarádem z Kanady - s DJem Marvelem. Tam je to opravdu o tom, že on má smysl pro hrubé a hutné bicí spojené s rytmikou basy a melodie nechává na mě. A nalejme si čistého vína, v taneční muzice se cení spíš jednodušší melodie, než nějaké pokusy o sonátu bé moll .o) Nicméně nejcennější na spolupráci je, že má člověk tzv. "hlídacího psa". Pak už je jen na něm, jestli ho nechá štěkat :o)
4- NA ČEM TVOŘÍTE? HARDWARE SOFTWARE? PŘECI JEN DNEŠNÍ PROGRÁMKY JSOU UŽ NATOLIK DOKONALÉ, ŽE SE VYROVNAJÍ MAŠINKÁM.
Dnešní prográmky jsou sice dokonalé a vyrovnají se mašinkám, ale je s nimi spousta klikání. Mašinky jsou sice dokonalé, ale ne vždycky mají odpovídající ovládání a cenu. Já osobně dávám sice celou dobu přednost softwarovému řešení, ale bez MIDI kláves, kytary a mikrofonu na nahrávání vlastních zvuků se stejně jen těžko obejdu.
5- JAK SVOJI TVORBU PREZENTUJETE NA PARTY?
Jako každou jinou .o) Příležitostně si dovolíme odehrát celý set z autorské tvorby.
6- JINAK DO POVĚDOMÍ POSLUCHAČŮ SE DOSTÁVÁŠ TÉŽ PROSTŘEDNICTVÍM LABELU KAKTUS, MŮŽEŠ NÁM NĚCO O NĚM POVĚDĚT?
Kaktus vznikl v roce 2001, kdy jsme s Touchwoodem vydávali (můj) první 12" vinyl. Slovo dalo slovo, na druhé straně desky se uhnízdila Touchwoodova skladba a jen co přijely desky z Loděnic (Gramofonové závody Loděnice zná snad každý), label byl na světě.
7- PROČ ZROVNA KAKTUS?
Přišlo nám to dostatečně zelené a přiměřeně pichlavé.
8- NA JAKÉ STYLY SE LABEL ORIENTUJE?
Původní Kaktus vznikl jako čistě drum’n’bassová myšlenka. Pohrávali jsme si dokonce s ideou, vytvořit chilloutově-ambientní sub-label Sukulent. V poslední době se ale nebráníme téměř ničemu, pokud je to hudebně zajímavé (čoz považujeme za nejdůležitější podmínku). Do našeho repertoáru si našlo cestu leccos od EBM přes techno až po drum’n’bass, dub a chillout. Neznamená to ale, že bychom od teď vydávali jakékoliv techno. Pouze pokud bude inovativní.
9- CHYSTÁ SE TEĎ ZROVNA NĚCO NOVÉHO K VYDÁNÍ?A POKUD ANO, NA CO SE MAJÍ NAŠI ČTENÁŘI TĚŠIT?
Teď o prázdninách je spíš doba skládání, takže ještě přesně nevím co z toho, co se chystá, nakonec projde :o) Osobně pracuji na již zmiňovaném EP, na kterém by se měl objevit jeden taneční, dva poslechové a jeden absurdní track, který je ozvěnou posledního čtvrt roku, kdy jsem strávil spoustu času ve studiu produkcí poněkud infantilní hudby a zvuku pro počítačovou hru Gumboy Tournament. Zároveň dávám dohromady nový autorský set, se kterým bych se měl "vytasit" na festivalech Severní Vítr a OKO4. Součástí toho jsou samozřejmě i nevydané nebo nevydatelné tracky (remixy, bootlegy) a spousta úchylných skitů. Pokud všechno dobře dopadne, set bude po prázdninách ke stažení. Do té doby by mělo aspoň pár letních novinek být k dispozici ke stažení.
10- CHTĚL BYS UPOZORNIT NA NĚJAKÉHO PRODUCENTA, O NĚMŽ SI MYSLÍŠ, ŽE V BUDOUCNU HODNĚ USLYŠÍME?
Chtěl, ale nemůžu. Pokud by se to o něm vědělo, byl by na něj vytvářen moc velký tlak a někdo by nám ho taky mohl vyfouknout :o)) Z české podzemní scény mně zaujal poslední dobou zejména panáček, vystupující pod pseudonymem Con Rong. Jeho drum’n’bass s indicko-asijskými motivy je příjemně meditačně poslechový a připomíná mi v mnohém starého dobrého Talvina Singha, který už zdaleka není tak dobrý, jak je starý .o)
11- JAK VIDÍŠ BUDOUCNOST TUZEMSKÉ SCÉNY?
O všech z drum’n’bassové větve, kteří si to zaslouží, je v poslední době slyšet celkem dost na shadowbox.cz a drumandbass.cz (mám na mysli zejména DJe Rida nebo představitele projektu No.Money). Já jsem poslední dobou trochu mimo scénu, zaregistroval jsem nástup stylů jako je grime, který opět klade důraz na zvuk víc než dost a vytváří si tak mocné koleje, ve kterých brzy zabředne. Příjemně jsem byl překvapen grimeovým setem dje Lexxuse, který dokázal zmíněné nevychytávky ve svém mikromelodickém mixu celkem vychytat. Nicmémě budoucnost scény nemůžu vidět jinak než pozitivně, když si představím jak zas budu někde hrát a všichni kolem budou o deset let mladší :o) Je to v dětech.
12- CO BYS TAK NĚJAK VZKÁZAL NAŠIM ČTENÁŘŮM?
Ať jsou hodní na sebe, na svoje játra a hlavně na ostatní :o)
v.k. (vlastní klávesnicí) Igraczech